Mohan Bhagwat

Presstitutes fire salvo on Ayodhya; RSS’ Bhagwat is opening gambit

Before the Supreme Court begins the final hearings on the Ram Janmabhoomi case from December 5, India’s mainstream English media has begun pressing its foot on the propaganda gas pedal to portray the Hindu Right Wing in poor light.

Indian Express, as its front page lead story on Saturday, carried the comment of Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS) chief Mohan Bhagwat in Bengaluru that “Ram Mandir alone will be built, nothing else will be built.” The newspaper also published the outrage of Muslim law board’s hardliner Asaduddin Owaisi on the remark.

The Leftist media and academicians would look to spread lies and propaganda from now on against the idea of “Ram Mandir” as a violation of India’s secularist spirit and as a disregard to apex judiciary, Supreme Court.

So it’s time we firmly nail the lie of these presstitutes—both Lutyens Media and academicians of JNU kind—before they succeed in vitiating communal harmony and poisoning unsuspecting minds.

The litigation in Supreme Court was filed by parties in contention to the Allahabad High Court’s Ayodhya judgment on September 30, 2010 which ran into 8500 pages. (The entire judgment is available on the website of India’s National Integration Council: rjbm.nic.in).

The three-member High Court bench had then ruled that the “Babri Masjid had indeed been built on a religious Hindu site.“ The bench had further imposed respect for the verified Hindu convention of treating the site as Rama’s birthplace. (As an aside, even the 1989 Encyclopaedia Brittanica had mentioned Ayodhya Ramjanambhoomi as a Hindu temple destroyed in the name of first Mughal Emperor, Babur).

As can be imagined, the High Court bench had arrived at the judgment after years of diligence and painstaking research and cross-examination which validated the claims of Hindu Right Wing groups.

In 2002, High Court asked for Ground Penetrating Radar (GPR) to be used to confirm if the long-held tradition of a temple beneath the disputed Babri Masjid site was true. The verdict was overwhelmingly affirmative. High Court then asked the Archeological Survey of India (ASI) to verify the GPR claim with its own excavations.

The ASI report (ASI 2003) said: “Excavations at the disputed site of Ram Janmabhoomi-Babri Masjid was carried out by the ASI from March 12, 2003 to August 7, 2003. 82 trenches were excavated.” The ASI’s verdict was there are “remains which are distinctive features found associated with the temples of north India.”

It was a huge setback for “Ram Janmabhoomi” opponents. But more damning was the judicial word on the so-called academicians and experts for the fraud and wool they tried to pull over the eyes of the High Court bench.

The Allahabad High Court reprimanded the JNU “historians and academicians”, for their flawed research and vested opinions. One Professor Mandal, who had written a book against the Hindu claim, was found never to have even visited Ayodhya!!! These independent experts, historians and archaeologists had appeared on behalf of the Waqf Board.

One of the three judges, Justice Sudhir Agarwal, in particular, put these experts under judicial scrutiny. Most of these experts were made to depose twice.

These “historians”, before the ASI excavations, had said there was no temple beneath the mosque. Once the buried structure was under-earthed, they claimed it was a “mosque” or “stupa.”

They were then subjected to a grueling cross-examination by Justice Agarwal and his opinion runs over several pages in the final report. Damningly, these independent “historians and experts” were all shown to have connections. For example, one had done a PhD under the other, another had contributed an article to a book written by a witness.

These “historians” who had written signed articles and issued pamphlets, were found by the Honourable Judge to have an “ostrich-like attitude” to facts. The cookie crumbled quickly enough:

One Suvira Jaiswal deposed “whatever knowledge I gained with respect to disputed site is based on newspaper reports or what others (experts) told !!!”

Supriya Verma, another expert who challenged the ASI excavations, had not read the GPR survey report that led the court to order an excavation. Verma and Jaya Menon had alleged that the pillar bases at the excavation site had been planted but HC found their claim to be false. Verma had done her PhD under another expert Shereen Ratnagar who had written the “introduction” to the book of another expert Professor Mandal, who as said hadn’t even visited Ayodhya! Shereen Ratngar indeed admitted she had no field experience.

Justice Agarwal noted that opinions had been offered without proper investigation, research or study in the subject. The judge said he was “startled and puzzled” by contradictory statements. He referred to signed statements issued by experts and noted that “instead of helping in making a cordial atmosphere, it tends to create more complications, conflict and controversy.”

So mark out reports on Ayodhya issue in Lutyens Media from now on. Note down these reporters and authors who would flood you with reams of columns. Make a scrap of their lies, distortions and propaganda. For it sure is going to dominate your newspapers like Rohingya Muslims did not long ago.

MSM Fake News Monitor: Express on Bhagwat

This has also appeared on NewsBred).

(Facebook has set out 10 tools to check Fake News. A few give-aways are headlines, source, evidence and photos. Indian Express, no surprises here, continues to be the leader of Fake News in Mainstream Media –call it Lutyens’ Media).

Indian Express today had a four-deck headline on its front page: “Farmers, small business must not suffer, RSS chief tells govt” (Sub headline: Mixes praise for Modi with caution, seeks “new provisions” in Valley).

On the parameters set out by Facebook, this is clearly a Fake News. RSS chief Mohan Bhagwat never said the “Farmers, small business” are suffering; and even if he thought so, he never addressed it to the government!

Indian Express chose “small business” as the essence of Bhagwat’s speech even though he had some quite explosive opinions on mischief-makers in today’s India: The RSS chief asked for some constitutional provisions of J & K to go; he wanted Rohingyas to be thrown out on security; and he exhorted those involved in cow-protection to keep up their good work and not be dissuaded by sinister coining of word “vigilantism” to make them appear criminal. Pointedly, Bhagwat asked: “Many activists who were peacefully involved in cow protection were attacked and killed. This issue is neither discussed nor being inquired into.” (His entire speech can be watched here).

Yet, Indian Express found merit in giving a Fake Headline to Bhagwat’s speech. They ignored the sumptuous praise which Bhagwat had reserved for Prime Minister Narendra Modi. The evidence of their foul play is the headline in its web-edition: “RSS chief praises Modi”, some 20 hours earlier before it was fabricated for the print edition!

One can understand this anxiety of a mouthpiece of Left ideology to keep harping on India’s economy in view of the forthcoming Gujarat assembly elections. Such assault on India’s economy also finds expression in running down “Bullet Train,” more so in the wake of recent stampede tragedy in Mumbai.

Thus you have a story running down “Bullet Train” in Lutyens’ Media. Today, Express has given big displays to P. Chidambaram, Raj Thackeray and Uddhav Thackeray, so much so that it almost makes up the entire Page 9. Never mind, such set of people not long ago were worrying that speed of our trains haven’t changed since 1971. This sort of ideology was against metro in cities. Remember the outrage on Mumbai-Pune expressway project? It is this expressway which has made Pune so alluring to corporate and IT sectors. Yojana Bhawan had once declared the Maruti Project as a pipedream. Such ideology couldn’t care less that land prices along the Bullet Train would shoot up and bring a great deal of investment, growth and jobs.

Bullet Train as such is not a Fake News in Indian Express but when politicians and media work in tandem, who are we to disbelieve our politicians and Lutyens’ Media are not part of the same ecosystem which is intent on spreading mischief, a softer version of Fake News?

Another such example of acting in concert is on Kancha Ilaiah Shepherd, director of a centre in the Maulana Azad Urdu University in Hyderabad. The man has gone berserk in claiming his life is under threat for writing books such as : “Post-Hindu India, Buffalo Nationalism, Untouchable God” etc. Among his suggestions are to say prayers in English. For the last four months, this ecosystem of mischief and fake news are fuelling each other on Shepherd.  Yesterday it was Indian Express, today it’s Times of India which has splashed his interview in its edit page. No prizes for second guessing that ScrollWire etc have long set the agenda rolling.

Now all those who interview Shepherd, don’t ask him some simple questions: “Sir, why you have nothing ever to say about the discrimination and oppression within Muslim communities?” Or “Sir, why don’t you mention the Reservations which the state grants to your oppressed community of Dalit-Bahujan, depriving many meritorious of the upper castes?” Or, “Sir, any views on why the Leftists, whom you support, have zero representation of Dalit-Bahujans in their top hierarchy?”

Such agenda is visible everywhere. Today, in Indian Express we have a full page interview with a Magsaysay award winner outlining the system’s failure. The less said about Magsaysay awards the better for the CIA-Ford Foundation links in its background are unmistakable. Arvind Kejriwal, or Manish Sisodia, would certainly have something to say on it.

Then there are two pages on the plight of manual scavengers in Indian Express. There are many reasons to sympathize with their plight; but every reason to condemn the attempt to link it with Swachh Bharat mission and by inference show it in poor light. Even as the word is pouring in on Swachh Bharat’s success.