Lutyens’ Media

Presstitutes fire salvo on Ayodhya; RSS’ Bhagwat is opening gambit

Before the Supreme Court begins the final hearings on the Ram Janmabhoomi case from December 5, India’s mainstream English media has begun pressing its foot on the propaganda gas pedal to portray the Hindu Right Wing in poor light.

Indian Express, as its front page lead story on Saturday, carried the comment of Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS) chief Mohan Bhagwat in Bengaluru that “Ram Mandir alone will be built, nothing else will be built.” The newspaper also published the outrage of Muslim law board’s hardliner Asaduddin Owaisi on the remark.

The Leftist media and academicians would look to spread lies and propaganda from now on against the idea of “Ram Mandir” as a violation of India’s secularist spirit and as a disregard to apex judiciary, Supreme Court.

So it’s time we firmly nail the lie of these presstitutes—both Lutyens Media and academicians of JNU kind—before they succeed in vitiating communal harmony and poisoning unsuspecting minds.

The litigation in Supreme Court was filed by parties in contention to the Allahabad High Court’s Ayodhya judgment on September 30, 2010 which ran into 8500 pages. (The entire judgment is available on the website of India’s National Integration Council: rjbm.nic.in).

The three-member High Court bench had then ruled that the “Babri Masjid had indeed been built on a religious Hindu site.“ The bench had further imposed respect for the verified Hindu convention of treating the site as Rama’s birthplace. (As an aside, even the 1989 Encyclopaedia Brittanica had mentioned Ayodhya Ramjanambhoomi as a Hindu temple destroyed in the name of first Mughal Emperor, Babur).

As can be imagined, the High Court bench had arrived at the judgment after years of diligence and painstaking research and cross-examination which validated the claims of Hindu Right Wing groups.

In 2002, High Court asked for Ground Penetrating Radar (GPR) to be used to confirm if the long-held tradition of a temple beneath the disputed Babri Masjid site was true. The verdict was overwhelmingly affirmative. High Court then asked the Archeological Survey of India (ASI) to verify the GPR claim with its own excavations.

The ASI report (ASI 2003) said: “Excavations at the disputed site of Ram Janmabhoomi-Babri Masjid was carried out by the ASI from March 12, 2003 to August 7, 2003. 82 trenches were excavated.” The ASI’s verdict was there are “remains which are distinctive features found associated with the temples of north India.”

It was a huge setback for “Ram Janmabhoomi” opponents. But more damning was the judicial word on the so-called academicians and experts for the fraud and wool they tried to pull over the eyes of the High Court bench.

The Allahabad High Court reprimanded the JNU “historians and academicians”, for their flawed research and vested opinions. One Professor Mandal, who had written a book against the Hindu claim, was found never to have even visited Ayodhya!!! These independent experts, historians and archaeologists had appeared on behalf of the Waqf Board.

One of the three judges, Justice Sudhir Agarwal, in particular, put these experts under judicial scrutiny. Most of these experts were made to depose twice.

These “historians”, before the ASI excavations, had said there was no temple beneath the mosque. Once the buried structure was under-earthed, they claimed it was a “mosque” or “stupa.”

They were then subjected to a grueling cross-examination by Justice Agarwal and his opinion runs over several pages in the final report. Damningly, these independent “historians and experts” were all shown to have connections. For example, one had done a PhD under the other, another had contributed an article to a book written by a witness.

These “historians” who had written signed articles and issued pamphlets, were found by the Honourable Judge to have an “ostrich-like attitude” to facts. The cookie crumbled quickly enough:

One Suvira Jaiswal deposed “whatever knowledge I gained with respect to disputed site is based on newspaper reports or what others (experts) told !!!”

Supriya Verma, another expert who challenged the ASI excavations, had not read the GPR survey report that led the court to order an excavation. Verma and Jaya Menon had alleged that the pillar bases at the excavation site had been planted but HC found their claim to be false. Verma had done her PhD under another expert Shereen Ratnagar who had written the “introduction” to the book of another expert Professor Mandal, who as said hadn’t even visited Ayodhya! Shereen Ratngar indeed admitted she had no field experience.

Justice Agarwal noted that opinions had been offered without proper investigation, research or study in the subject. The judge said he was “startled and puzzled” by contradictory statements. He referred to signed statements issued by experts and noted that “instead of helping in making a cordial atmosphere, it tends to create more complications, conflict and controversy.”

So mark out reports on Ayodhya issue in Lutyens Media from now on. Note down these reporters and authors who would flood you with reams of columns. Make a scrap of their lies, distortions and propaganda. For it sure is going to dominate your newspapers like Rohingya Muslims did not long ago.

Paradise Papers: BJP MP hauls Indian Express up!

(This is a reprint from NewsBred)

Bharatiya Janata Party Rajya Sabha MP, Ravindra Kishore Sinha, has sought Privileges Proceedings against top brass of Indian Express, namely, (a) Vivek Goenka, chairman; (b) Rajkamal Jha, chief editor; (c) Ritu Sarin and (d) Shyamlal Yadav on its “motivated attempt to tarnish his reputation” via expose on “Paradise Papers” on November 6, 2017.

In a letter written to Venkaiah Naidu, Chairman, Rajya Sabha, published as an advertisement in newspapers on Wednesday, Sinha has accused Indian Express of “unethical journalism…in the name of freedom of the press.”

Indian Express had alleged that Sinha was “illegally associated with (a) an offshore company, viz SIS Asia Pacific Holding Limited (SAPHL), incorporated in Malta; (b) that his nomination papers of Rajya Sabha election in 2014 didn’t declare his interest in offshore entities.

In his detailed letter/advertisement, Sinha has pointed out

  • Malta has an approved jurisdiction of full Double Taxation Avoidance Agreement (DTAA) with India and doesn’t amount to “tax evasion, money laundering or any malafide intent”;
  • His holding company recently underwent “in-depth scrutiny by the Securities and Exchange Board of India (SEBI)…covering all regulations, including the Companies Act, Income Tax Act, SCRA, Stamp Act, FIPB, FEMA etc…no deficiency was found in terms of compliance.”
  • Rajya Sabha nomination form requires only “provisions of details of Assets and Liabilities of which I am the owner or direct beneficiary” which is not true in Sinha’s case (see the full advertisement in pic).

Sinha’s anguish stems from a clearly “vested interest” of Indian Express in publishing the report—and a sneering a mocking version of it online—which he termed as “misleading and devoid of facts,” despite Sinha having shared the details with Indian Express !

Over to Sinha:

“These facts were transparently shared with the Indian Express team prior to publication of the news report. Despite that, they have carried the misleading report devoid of facts and indulged in reputation assassination for vested interests.”

“If the Indian Express claims to be the beacon of independent journalism, why are they not targeting other reputed public figures such as Sachin Pilot, P. Chidambaram, Pinarayi Vijayan etc who have all been named in the ICU Paradise Papers?”

“The Indian Express report is unethical journalism in the name of freedom of the press/freedom of speech and is motivated attempt to tarnish my reputation built over decades. It is extremely sad to see the high standards of neutral and independent journalism set by Ramnath Goenka being destroyed under the current editorial leadership.”

In one word: Damning!!!

One doesn’t know if Sinha tried to put this advertisement in Indian Express for it’s not in its today’s edition. Or, if he did and failed in his attempt. Still, the matter is now in public domain and Express would’ve to come up with an explanation.

At least the Privilege Proceedings against Indian Express is being sought for. Whether Editors’ Guild of India reacts to it is a guess as good as yours as mine. Press Council of India, a Central Statutory Authority, under the Ministry of Information and Broadcasting—Mrs Smriti Irani being at the helm—surely should step in as Fake News in Mainstream Media—Lutyens’ Media—is more rampant than ever.

Kerala’s Model of Growth: A whole nonsense

(This is a reprint from NewsBred)

Enough of this “Kerala model of growth” which economist Amartya Sen has put his dubious stamp upon and with which Leftists louts thump their chests on an hourly basis.

No sir, Kerala doesn’t have the highest literacy rate in the country— Tripura and Mizoram are ahead–and if jobs is the end goal of all literacy, Kerala sucks: It has three times the national average of unemployment rate. Thousands of MBBS graduates are without jobs, according to Kerala Medical Post Graduates Association. Kerala’s graduates are so unemployable that the state is 10th in the rankings of 16 states in the IT services sector.

Apologists please also save this “model healthcare system” lollipop in your termite-infested drawers. Those attending your health are unlikely to have cleared the nursing or paramedical courses. The pass percentage in 90 colleges is as low as 5% in pharma and 6% in physiotherapy.

Oh yes, The God’s Own Country! (Scamster Leftists are atheists on paper but have no problem in promoting God as their brand ambassador). Kerala’s 44 rivers are facing existential crisis due to continuous sand extractions. Munnar, one of its showpiece, suffers from lack of accommodation, public facilities, pollution and poor hygiene as conceded by no less than Kerala Tourism.

To be a woman in Kerala is almost a curse. As many as 47.4 of state’s women have no jobs. As a woman, being outside of home after 6 p.m isn’t approved by an average Malayali male. Any young couple who roams around in terrible jammed streets of Kerala would have his or her own story to tell. We are not even coming to “Love-Jihad.”

The so-called high literacy still doesn’t stop people from falling prey to the “quick-fixers” selling his wares on the street. If the high-literacy was real, authentic research wouldn’t have shown that (a) 35% can’t identify alphabets; (b) 85%  of Class VII have no idea of basic science; (c) 73% same in mathematics.

The study, conducted among 4,800 students of Class IV and VII, showed that as many as 19% students in Thiruvananthapuram scored zero in geometry! Most of this high-literacy tag doesn’t go beyond secondary schools as there is a dramatic fall in higher education.

And to think that 80 per cent of the education budget is spent on schools. Mind you, this is no ordinary sum—it’s 37% of the state’s total annual budget. In case you are wondering where all the money goes, there is a clue: the glut of teachers: almost a teacher on every two students!

Ah economy! Kerala has no funds left in the state treasury for capital expenditure, Kerala’s governor P. Sathasivam had said last year. The state has about Rs 10,000 crore immediate liabilities to meet in the short term, said the White Paper, as presented by Kerala finance minister Thomas Issac last year. 

Indeed, Kerala’s Debt-GDP ratio is almost 29 percent! (Wondering how Communists fared in Bengal? It was 35.5% of GDP when Mamata Banerjee assumed office last year). But then how do you expect industries to grow in a state where bandhs and strikes happen every single day!

We are not getting down the financial scams road even though the 2013 Solar Panel Scam is wanting itself to be heard at some corner of my brain. Kerala has been ruled since 1970s either by Congress-led United Democratic Front (UDF) or Left Democratic Front (LDF) of communists—one Left the other Extreme Left.  Congress is seen effectively controlled by the Christian community; while LDF leans towards Muslims and other minorities. Almost all top jobs in the state, Hindus allege, are controlled by minorities.

The dangerous policy of communalization is best reflected in Malappuram which is said to be a hotbed of Islamist terror and where law and order is practically absent. The ecosystem of NGOs, churches, madrasas and the Leftists in power feed each other.

Political violence against RSS and BJP is now unprecedented in Kerala. The presence of BJP chief Amit Shah is making the present dispensation in Kerala nervous. More so since BJP’s growing clout—they obtained 15 percent of vote share in last assembly elections—is unmistakable.

So while we wait for the political drama to unfold, let’s throw all the good news on Kerala to dustbins and remind ourselves once again how presstitutes never bring such facts to our attention and why political violence in Kerala goes unreported by Lutyens’ Media.

MSM Fake News Monitor: Times of India on Taj

 

(Facebook has set out 10 tools to check Fake News. A few give-aways are headlines, source, evidence and photos. Times of India in today’s edition has been found out in peddling a Fake News).

Times of India today published a Front Page anchor: “Controversy erupts over absence of Taj Mahal from UP tourism booklet.”

The news report, which stretched from Front Page to inside pages and had a few other screaming headlines in between the sheets, is so bogus that I wouldn’t have bothered to pick it up but for the propagandists running away with the Fake News and Social Media full of “communal” Yogi Adityanath and his nefarious designs to push the Hindutva agenda.

I won’t bore you much but here are the facts:

(a) UP government has published a tourism booklet, “Uttar Pradesh Paryatan Apar Sambhavnayen (Uttar Pradesh Tourism: It’s High Potential)” which has mentioned ongoing projects and Taj Mahal doesn’t find a mention in it.

(b) The booklet has mentioned ongoing toruism projects such as ones in Varanasi, Mathura, Ayodhya, Gorakhpur, Devipatan, Naimisharanya, Allahabad, Chitrakoot, Kushinagar, Bundelkhand, Mirzapur and Sonbhadra.

(c) The UP government has also added that indeed a World Bank-assisted Rs. 156-crore development project on Taj Mahal is due and would begin as soon as the Centre’s clearance is secured.

But the Fake News perpetrators and propagandists would have none of it. The fact that Taj Mahal doesn’t find a mention since the booklet is strictly about ongoing projects hasn’t cut any ice with them.

There is no gainsaying by Times of India that it has presented viewpoints of both sides. This story in itself is a non-starter. Tending a sick child in the family isn’t a neglect of the other child. If at all, the UP government deserves praise for maximizing the potential of tourism in the state. And reserving Rs 156 crores for Taj Mahal is better than all those secularist frauds could ever manage.

Thus you have all the jokers lining up and doing their acts. There is Brinda Karat, Raj Babbar, Abhishek Sanghvi and Rajeev Shukla, among others, who are horrified at this “communal” designs on Taj Mahal and how Hindutva is tearing the secular fabric of this country apart.

Times of India, for good measure, remembered Yogi Adityanath having said a few months ago that “foreign dignitaries visiting the country used to be gifted replicas of Taj Mahal, which did not reflect Indian culture.”

And frankly, why there shouldn’t be a word about Taj Mahal? A mausoleum created by an emperor who married his departed queen’s sister as soon as she was dead? I agree this is unrelated as is the fact that thousands of workers were dismembered once the mausoleum was done. There is little doubt that Taj Mahal is beautiful to behold at. But should it stop us from praising our magnificent temples? Does promoting our stunning heritage is a sign of communalism?

The propagandists don’t realize that running down India’s magnificent heritage isn’t palatable to majority in this country. Time is not far when this majority would come out and say; “To hell, with your secularism.”

Hindus have suffered for over a thousand years now. In the past they were ravaged by Muslim invaders and British imperialists. In independent India, it was the turn of modern rulers. Now Hindus are coming out of their slumber. All those who only wish ill of them would be chased down to the end of this world. 

MSM Fake News Monitor: Indian Express on BHU

(Facebook today came out with a full-page advertisement in Indian Express (September 26, 2017) with 10 tools for a reader to check if a news is fake. It asks readers to check headlines, evidence, photos, source to spot a Fake News. It’s a good reference point to monitor our English national dailies—Lutyens’ Media– who abound in Fake News. It’s a start today and we would gradually warm up to daily planting of Fake News by mainstream media.)

Indian Express today had 7 stories on Banaras Hindu University (BHU) violence, running from its Front Page to multiple pages inside its Delhi edition. It fails the Facebook Fake News Challenge on multiple counts.

EVIDENCE: A front page piece attributes several issues which girl hostellers face in BHU. There is not a SINGLE source attributed!!! Further there is no attempt to investigate—in this or in any other BHU story in Indian Express today if there is truth in (a) Outside BHU elements creating ruckus; (b) attempt to destroy the University property; (c) police targeting only these “troublemakers” (d) BHU Vice-Chancellor alleging protests politically motivated.

Interestingly, THE PROTESTORS THEMSELVES SAY THE OUTSIDE ELEMENTS HAVE CAUSED THE TROUBLE!!! Why Express has made no attempt to investigate it? Or other news reports? (see image)?

SOURCE:  Seema Chisti writes thus on Edit Page in today’s Express: “BHU has pushed for no Wi-Fi (How can the new VC risk Wi-Fis, as girls would watch porn). Meat-eating must be curbed and early bedtimes enforced. The VC, who defended RSS ideas, was keen to stamp out any trouble in BHU.”

The Facebook Fake News Challenge asks readers to be sceptical of the source you don’t trust. Seema Chisti falls in this bracket. She never mentions she is Seema Chisti Yechury, wife of Communist powerhead, Sitaram Yechury. Readers can’t be faulted if she is perceived as part of Communist propaganda machine.

One, there is Wi-Fi in girls’ hostel (so they can watch porn, Ms Chisti). Two, meat-eating is not curbed (Extra Rs 30 ensure it); Three, early bedtimes are not enforced–Girl students can take permission from BHU authorities and stay out as long as they want.

Let’s not even stoop to reply her charge on the BHU VC having RSS leaning (And why readers must not presume you are a Communist loudspeaker, Ms Chisti?)

HEADLINES:  The Front Page headline of “Why women BHU students are separate and unequal” is classically ambiguous. You can interpret it both ways—that WHY SHOULD girls have separate rules or WHY SHOULD NOT there be separate rules.. But for the standard tactics of misleading headlines, I would give a more concrete example.

On Page 11 of Indian Express, one of its exclusive story has this headline: “Rohingya illegal, purse-strings open for Lankan Tamil refugees”. Now this headline clearly aims to influence the readers that the Modi government is discriminatory; it has one policy for Rohingya Muslims and another for Non-Muslims. What it shamelessly hides is that Rohingyas are ILLEGAL IMMIGRANTS and not REFUGEES! So the two instances can’t be compared. Unless the newspaper sees no difference between apples and oranges.

As an aside, click on this link to see how from politicians (Ashok Gehlot, Sanjay Sharma), to journalists (Mrinal Pande, Swati Chaturvedi) to lawyers (Prashant Bhushan) have blatantly peddled lies on the BHU affair and make up your own mind on these Fake News Promoters.

(Post Script: Mainstream Media Fake News Monitor isn’t exclusive to this writer. Any discerning reader who spots Fake News in our mainstream media can use the platform and share it with others—but don’t forget to tag the headline MSM Fake News Monitor. Only then we would know the extent to which Lutyens Media lies).

The “Wright” Satya Pal & sinister media hacks

Dr. Satya Pal Singh, just a fortnight into his induction as junior HRD minister, had a taste of Left-Liberal Cabal’s viciousness when he was lampooned for remarking that it was an Indian, and not Wright Brothers, who invented plane in 1895, a good eight years before.

The usual suspects—NDTVThe Wire and Lutyens’ Media—laid into the upright and erudite minister through hacks breeding in their cesspool. Spiteful headlines and ornery punchlines were stuffed in cadaver of philosophy. Little thought was given to an officer and a gentleman—whose long-stint as a police officer is the stuff of a legend. Nor the Minister’s academic background—an Mphil in Chemistry—deserved a second thought from these stone-pelters.

The Wire in particular—a prototype of Scroll, Huffington Post, Quint etc with anything but good of India in their mind—laid into Dr. Satya Pal Singh with a gusto. It’s a painfully long read, sermonizing, forensically examining the credentials of the Indian in question, Shivkar Bapuji Talpade. The writer finds it a near heresy that Wright Brothers are not seen as ones who invented aeroplane. He chillingly asks us to be ready for a “long spell of darkness” in today’s India.

So, let me break his heart. The claims of Wright Brothers are being written out of history now. There is now a clinching evidence that it was a German, Gustave Whitehead, who flew a “condor” plane in August 1901, a good two years before the Wright Brothers did it. Take the word of the “Bible” of aviation history, Jane’s All the World’s Aircraft, for it.

Still unconvinced? Be forewarned that lawmakers of Connecticut–a US state with no connection to RSS, if you may—have moved a Bill to get Whitehead his rightful due.

Want more heat? Whitehead’s story has popped up every few decades in the last 100 years. No less that 17 eye-witnesses and newspaper reports backed Whitehead’s credentials. Fourteen of these accounts have been notarized. Aviation historians say there are compelling reasons to throw out Wright Brothers’ claims.

Jane’s Journal assiduously researched the claim of aviation expert John Brown and declared: “(Whitehead’s flight), it must be stressed, was more than two years before the Wright Brothers manhandled their flyer from its shed and flew a couple of hundred feet in a straight line…(thus) an injustice is rectified…”

Google would show you that some consider the stuff of Wright Brothers the biggest fraud in history. Reports abound that Wright Brothers didn’t as much do their flight as “catapulted” it –by going doing the hill off an inclining. Folks, there is a difference between a hop and a real flight.

Now steel up for this gut in the blow, you hacks. Wrights signed a contract to give the Smithsonian Museum the brothers’ plane with the clause that the museum would never declare another aircraft was the first to achieved powered flight!!! (check this link)

Aviation historian Tom Crouch says that the Wrights “stuck one clause into the contract that said if the Smithsonian ever says anybody flew before the Wright brothers, we have the right to take the airplane back.

“That clause is in fact still in the contract.”

The claims of Wright Brothers’ being thus grounded, let’s turn our attention to Talpade who–the poor chap–has been dragged to cleaners by these unscrupulous jackals. The Wire goes to obscene lengths to deny Talpade the credit but still had to concede it was a “disputed—(and not false)—claim.” In their unscrupulous rush, they concealed facts such as:

(a)      There is a Wikipedia page on Talpade and his achievement which precedes Dr. Satya Pal’s assertion by years;

(b)     There are numerous newspaper reports, including Times of India,  in the last two decades on Talpade’s feat; 

(c)      That just two years ago, a biopic Hawaizada, starring Ayushmann Khurrana, on Talpade’s aviation feat had an all-India release.

The Wire, quite stupidly, claims that Talpade’s was a primitive flight which didn’t go beyond 1500 metres in the air. Who are we to tell the online rag that Whitehead’s claim today is being acknowledged for only being 50 metres above the ground! And that Wrights’ first didn’t go beyond 115 metres.and that too through an incline.

There is such a rush to “hunt down” any facts which supports India and its glorious past these days. It was the imperial policy of British Raj which was duly bequeathed to Indians educated in Western mores. Call them brainwashed or paid agents, whatever, but surely compromised nevertheless. In double quick time they jump to discredit our heritage, lest it becomes widespread and Indian masses wake up to their ancient glory.  A Rahul Gandhi can make a stupid claim of “All-NRIs” on foreign soil but you won’t find presstitutes go for his throat.

This academic mafia intends to make Hindutava advocates duck for cover and retreat into their shells. The narrative, in their view, must not be allowed to gain a traction. Have you read any follow-up on India having discovered “zero” at least 500 years before the accepted date as was recently found by the world?  Or that India “invented” the Decimal System? Or our atom theory which the modern world acknowledges as quantum physics? Or India’s spectacular science of astronomy, never mind its astonishing advancements in steel-manufacturing?

It was famous historian Will Durant who had said: “India was the motherland of our race, and Sanskrit the mother of Europe’s languages: she was the mother of our philosophy; mother, through the Arabs, of much of our mathematics; mother, through the Buddha, of the ideals embodied in Christianity; mother, through the village community, of self-government and democracy. Mother India is in many ways the mother of us all”.

So, it’s time to stand up and applaud the Minister. Flush out all the facts on Talpade and give India’s forgotten hero his due. Present his credentials to Jane’s Journal or similar authorities. And a simple message to academic charlatans:

Shut Up.